tisdag 15 januari 2008

Wille med bönmössan

Idag på lunchen var jag till Marianne's Garnbod i Kalmar och kikade efter garn till Williams blivande mössa. Jag hittade inget mössgarn jag gillade, men däremot hittade jag två söta nystan Kaffe Fasett-Regia som jag köpte. Det är bäst att skapa sig ett litet lager av fina sockgarner med tanke på Sockklubben... :)

Jag suttit och läst elevarbeten nu under kvällen, och då är det bäst att ladda upp med något trevligt att kika på så att arbetet går lite lättare...



Jag formligen älskar tulpaner, och nu väntar härliga tulpantider med en ny fin bukett varje vecka. Och när tulpanerna inte längre är fina så brukar det vara ordentlig vår eller i vissa fall försommar, så nu är det tulipanamys ända fram tills ljuset och solen återvänder här ute på mörka ön.

Apropå mössgarn; jag beställde ett par nystan Debbie Bliss Baby Cashmerino från Garnkorgen till projektet nu ikväll. Det ska bli skoj att pröva på, jag har aldrig använt mig av ett Debbie Bliss-garn tidigare. Mössan i sig kommer att bli en enkel mössa i beanie-modell. Istället för Jack med bönstjälken kommmer det att bli Wille med bönmössan...

Inga kommentarer: