tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dags-mössan

Som en liten Alla Hjärtans Dagspresent till Mimmi stickade jag en ganska knasig mössa som jag tycker blev både söt och rolig. För att pigga upp modellingen av mössan lite tog jag hjälp av vår Brahmatupp. (Ja, vi trodde länge att vi hade två Brahmahöns, men det visade sig vara en tupp och en höna. Inte mig emot!)









Sticknördfakta:
Jag har stickat med trästrumpstickor 8 mm och lite mindre än två nystan Eskimo från Garnstudio och nästan följt mönstret "Mössa med bubblor" ur Sticka accessoarer av Nina Sagulin. Jag har några små förändringar i mönstret; lagt upp 4 m extra (och därmed stickat en bubbla extra) samt avslutat mössan med en liten tott i form av en I-cord/snodd för extra knasighet. Mössan matchar dessutom vantarna Mimmi fick i julklapp, så jag är nöjd både med det och med mössan som har viss likhet med en muffins. :)

2 kommentarer:

boboviking sa...

Väldresserad tupp vi har...

Linda sa...

Mmm, han är en knätupp! :)