fredag 27 juli 2007

Monza, rosenknoppskatten

Håhåjaja, detta har i sanning inte varit en slitsam dag! Efter att vi somnat framemot halv fem i morse (vi var bara tvungna att läsa ut Harry Potter and The Deathly Hallows!!!), väckte Ola mig framemot klockan 14:00 och sa att det var dags att stiga upp och åka in till Kalmar och gå på bio. Sen har vi käkat middag och nu undrar jag om jag kommer att kunna somna innan klockan sex i morgon bitti... Vi såg Simpsons-filmen; ja jistanes vad rolig den var! Rekommenderas verkligen.

Vi var till Coop och handlade också, medan vi ändå var i Kalmar, och jag köpte mig dagen till ära ett par Voldemort-strumpor (för er som inte hänger med, that's the evil bloke in the Potter-world). Nedan umgås de ondskefulla små sockarna tillsammans med en av Olas hemstickade sockar i Opalgarn. Hittills har det bara blivit en som jag stickade när vi var hos Mimmi, men den ska snart få en kompis. Opalgarnet var väldigt trevligt att sticka i förresten, och det var himla kul att se hur ränderna växte fram.



När vi ändå är inne på Potter, så har jag stickat lite på grejorna ur Alison Hansel´s bok 'Charmed Knits' som skall visas upp den 1/9:


Blivande Hedwig (uggle-mysdjur)


Tea Cosy Crown (alvmössa) och Bookscarves (bokmärken i elevhemsfärger)

Alvmössan ser lite underlig ut, men jag har satt den över ett drickglas för att den inte ska sjunka ihop alldeles. Olas kusinbarn William från modella för mig sen! För er som undrar, Hedwig stickas i akrylgarn från Svarta Fåret och Vienna från Garnstudio, alvmössan i SilkeAlpacka från samma ställe och bokmärkena är omväxlande i Svarta Fåret-garn och Garnstudios Karisma.

Imorgon har Ola lovat att följa med mig till Ullcentrum inne i Borgholm. Det är bra, för då kan han hålla i mig så att jag inte gör några alltför dumma inköp! Där är det mesta ulligt och gulligt och färgglatt...
Någon kanske mot förmodan undrar varför den här bloggen heter som den heter? 'Ulliga, gulliga, färgglada' var överskriften till annonsen som damen som sålde oss vår första katt (Monza) hade satt in i Kristianstadbladet. Det är sött tycker jag, och det speglade verkligen Monza och hennes syskon. Lilla ulltotten Monza luktar för tillfället som en hel trädgård, eftersom hon legat och sovit på en påse roste som jag glömt framme. Bättre än lukten av torrfoder och tonfisk, definitivt!

Inga kommentarer: