onsdag 14 juli 2010

Bolstermönstrade vantar

Jag njuter fortfarande av en skön semester och medan Spanien jublade över sitt VM-guld i söndags tog jag ihop det sista på min tredje VM-stickning; de bolstermönstrade vantarna. Därför kan jag förnöjt visa er bilder på ett par färdigstickade vantar!









Sticknördfakta:
Vantarna är stickade med Rauma finullgarn inköpt på Helylle och med 2,5 mm trästrumpstickor. Mönstret kommer från Anita Gunnars bok "Vantar, mössor, sockor och sjalar" och heter där Bolstermönstrade vantar.
Det har varit ett nöje att sticka dessa, det är så kul att sticka tvåfärgsstickning och finullgarnet är både underbart och rustikt att sticka med. Och färgerna, de är ljuvliga och passar så bra tillsammans. Har du inte Anita Gunnars bok så är det veckans boktips till dig. Den innehåller riktigt många fina modeller!

Till sist, en samlingsbild på mina tre UFO-stickningar som nu har blivit FO:s genom mitt deltagande i VM i Fotbollsstickning.



Det har varit jättekul att vara med och VM-sticka och väldigt inspirerande att få se vad andra har gjort! Under VM-stickningen hade jag även tänkt fortsätta sticka på min Buttercup-topp, men det har jag inte hunnit med. Jag är dock supernöjd att jag har klarat av att få tre projekt färdiga!

Inga kommentarer: