torsdag 19 juni 2008

Glad Midsommar!

Här hemma laddar vi upp inför midsommar genom att sova i soffan (katterna), titta på skarvar på TV (Ola) och sticka på Olas socka (Linda). Ute i byn laddar man med att dricka alkohol (turisterna) och sätta upp barrikader mot turisterna (byborna). Midsommar i Köpingsvik innebär horder med fulla turister (de flesta är under 20 år) och varje år laddar byn upp med sjukstuga och staket för att förhindra vildcampare. Så är det att bo på på en sommarturistort, men det är trist.

Olas andra Uptown Boot Sock blir långsamt längre och nu har jag snart stickat klart hälen. Jag sitter och funderar lite på vad jag ska sticka härnäst, jag har mitt hemliga lingarnsprojekt att slutföra, men samtidigt är jag sugen på att sticka Clover-sockorna som är junimönstret i Stickameras Sockklubb. Jag har mitt turkosaktiga Lorna's Laces-sockgarn som jag gärna vill använda och jag tror det skulle bli grymt snyggt som ett par Clover-sockor. Jag tror jag börjar med att skriva ut mönstret i alla fall...

Nu kan jag visa vad det var för svart jag snabbstickade häromdagen:



Taadaaah! Ett par Dödergöksmuddar! Jag stickade dem till min söta kompis Johanna som fyller år om några dagar, men som åker till Japan imorgon. Hon har öppnat sitt paket nu, så då kan jag visa dem. Jag har stickat dem i Garnstudios Silke-Alpaca med jumperstickor 5 mm. Jag kommer nog att sticka ett par till mig själv också, de var lätta och roliga att sticka samt blev riktigt snygga och gosiga.

Ha en riktigt skön midsommar och mys mycket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer att se ut som en riktig rocker i de där!

/Söta Johanna