söndag 6 november 2011

Färdigstickade med twist

Jag stickat ett par Muddar med twistad resår på beställning - min mamma Mimmi ska ge bort dem som födelsedagspresent till sin arbetskompis som fyller jämnt.



Sticknördfakta:
Jag har stickat med 2,5 mm trästrumpstickor och ljuvligt fint Lorna's Laces Shepherd Sock i färgen Goldhill. Muddarna väger ca 35 gram, så jag har massor av fint garn kvar att använda av min 100-gramshärva (och givetvis har jag planer för återstoden av nystanet!). Jag är fånigt förtjust i det här garnet; det är supermjukt och ger snygga maskor och färgerna är fantastiska tillsammans. (Trots att bilderna är tagna med blixt inomhus, är ändå färgåtergivningen hyfsat korrekt.) Jag är även glad att mitt mönster till muddarna fungerar, det är svårt att veta även om jag kontrollstickade när det begav sig.



Igår kväll stickade jag 1½ vante till Evelina, och nu är garnet slut. Jag får ge mig på jakt ytterligare ett nystan - jag ska börja med att inventera här hemma (men jag är nästan säker på att jag inte har mer) och därefter ta en tripp till Helylle för att se om de har.

Inga kommentarer: