söndag 13 november 2011

Evelinas beställda vantar

Färdigbloggar man inte finns det inte! Så, trots att dessa vantar redan har dekorerat mönsterinlägget nedan, blir det ändå ett FO-inlägg. (FO betyder finished object för er som inte kan knittiska!)



Evelinas beställda vantar blev ett par raka tummvantar, enklast möjliga efter hennes handmått. Basmönstret konstruerades under stickandets gång, men hennes vante är aningens kortare eftersom hennes fingrar är aningens kortare. Logiskt! :) Mina nystan hade dock inte riktigt samma nyans, så ena vanten är något avvikande från den andra. Det gick nästan exakt 100 gram Eskimo till vantarna, stickade med strumpstickor 6 mm. Nu ligger de på lådan för posttransport norrut! De blev riktigt varma och goa, jag är lite sugen på att sticka ett par till mig själv också.



Just nu är jag sjukligt irriterad över att Blogger inte vill lägga upp lika stora bilder i min högermeny. För var och ett av mina hemihopknåpade mönster lägger jag ju upp bild med länk här till höger, men på de gamla är det 150 punkters bredd på bilderna och numera vill Blogger bara lägga upp den nya bilden på 300 punkters bredd. Punktbredden verkar inte gå att påverka... Det ser knäppt ut med olika stora bilder, och jag tycker att 300 punkter blir för stort! Ska jag behöver återgå till en trist länklista som jag hade innan? Är det någon som har något tips?

Inga kommentarer: