fredag 31 december 2010

Knappvantarna - enklaste i vackraste

Detta är årets garanterat sista inlägg! :) Tillåt mig att presentera Knappvantarna; enklaste vantarna i vackraste garnet.







I somras köpte jag en härva lammullsgarn från Värmlandsfår på Hemslöjden i Degeberga (fårbonden håller enligt garnetiketten till i Lövestad). Garnet var otroligt vackert, ljust beigegrått med inslag av brunt och aningens vitt, men jag har inte riktigt vetat vad jag ska sticka av det. I förrgår slog jag till och påbörjade ett par vantar i enkel rak ganska snäv modell och en liten tvärrandig puffig krage. Till det kom ett par fina skinnknappar, donerade av Mimmis knappsamling. Mina Knappvantar blev jättesköna, men kanske lite glest stickade (använde strumpstickor 3 mm - jag använder oftast vantar som är mönsterstickade med två trådar eftersom de är varmast), så jag funderar på att kombinera dem med ett par halvvantar som man kan ha över vantarna som extra värmande inslag. Kan bli extra sött dessutom!

GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

vilka fina vantar. så enkla, men så fina!