måndag 31 december 2007

Gott Nytt År 2008!

Tjaha, idag är det nyårsafton och det är ju alltid trevligt. Vi ska vara hemma och mysa, äta god middag och dricka sprudligt vin. Dagen till ära snöar det! Äntligen lite vinterkänsla! Vinterkänslan blir fullkomlig av att jag sitter och kikar på min nyinköpta amaryllis som håller på att slå ut. Passa på att köpa billiga lökar nu när de ses "out of season" och sniffa på hyacinter och beundra amaryllisar ett par veckor till (men till halva priset!).

Igår var jag inne på Stickameras Sockklubbshemsida och kollade för första gången. Det första mönstret är Monkey (ett Knitty-mönster) vilket passar mig perfekt. Jag har funderat på att sticka mig ett par Monkeysockor ett bra tag men inte kommit mig för, så det ska bli jätteskoj! De ser verkligen läckra ut... För att fira att första mönstret kommit ut beställde jag två nystan sockgarn från Garnkorgen, ett melerat och ett i en solid färg. Jag vet ännu inte vilket jag skall välja, jag får se när jag får dem vilket det blir. Jag är gillar visserligen melerade garner, men jag vill att det fina mönstret på sockan skall framträda också så vi får se hur det blir. I vilket fall är båda nystanen skitsnygga, så det som inte blir ett par Monkeysar blir säkerligen något annat tjusigt i framtiden.

Förresten, jag fick en fin stickbok i julklapp av Anna!



Den heter "Ny stickning" och är skriven av Erika Knight. På bilden ligger den på den andra julklappen från Anna, nämligen en kattfotobok. Båda var jättefina, jag och kissarna har kikat på kattbilder och själv så har jag börjat på att fundera på att klippa ner alla våra plastkassar till stickbara längder så att jag kan sticka mig en ogräskasse att ha i trädgården till sommaren...

Oh, jag fick förresten en väldigt knäpp present av min Ola när jag kom hem också... Den är lite ullig och framförallt knasig och bild kommer vid ett senare tillfälle! :)

Vi får väl ta och avsluta dagens inlägg med en stickad bild föreställande en sjal i bouclémohair som jag stickade till Mimmi i morsdagspresent i våras. Mönstret och garnet kommer från YlloTyll och enligt Mimmi är det en mjuk och mysig sjal när det är kallt ute.



Gott Nytt År på er alla, hoppas ni får en fin nyårsafton och en bra start på 2008!

Inga kommentarer: