torsdag 20 december 2007

Genom Londondimman syns en dubbeldäckare...

Vad i hela fridens dar är det som har parkerat i mitt diskställ?



Jo, en jättesöt tekanna som jag fått av Ola i julklapp! (Jepp, vi fuskar och öppnar klappar lite innan jul. Ja, man får det!) Så här ser den ut på rätt köl..



Ola har förärats en liten Buddhastaty i mörkt trä samt Che-biografin av Björn Kumm.

Rapport från stickningsfronten:
Projekt 2 och 3 är helt klara; färdigstickade, tvättade, utspända, torkade, märkta med stickerskans märke, slutfinishade och inslagna i paketpapper. Projekt 1 väntar bara på att få en liten märkning samt att slås in i paket. Projekt 4 är fortfarande i nystanform, men jag förtvivlar icke ännu då det är ett lättstickat projekt som jag gjort mååånga gånger. Bilder på allt kommer givetvis efter jul när alla paket är öppnade.

Såhär i jultider bjuder jag på en liten bild av vår gran med alla paket. Julklappar är nästan bäst i paketform, det ser så mysigt ut! (En extra mysfaktor är dessutom att det var avslutning för eleverna på jobbet idag, så från och med idag har jag semester till och med den 6/1 2008!)



Nu är det snart dags att äta risgrynsgröt med hallon- och blåbärssylt och mysa lite i soffan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt tekanna! :D Jag vill också ha en julgran, det ska jag banne mig ha nästa år! Nu får det snart vara efter jul för nu är jag så nyfniken på alla dina stickprojekt så jag snart går under. :P

Linda sa...

Klart du ska ha en julgran!!! De är mysiga och luktar så gott, och dessutom är de en perfekt leksak för små katter... ;)