söndag 28 februari 2010

Annas benvärmare i Mick Aston-randigt

Det hemliga Eskimo-projektet är nu inte hemligt längre, så här kommer färdigstickningsbilder på det som jag har kommit att kalla Annas benvärmare i Mick Aston-randigt, detta av den logiska anledningen att de var ämnade till min kompis Anna och ränderna påminner mig om arkeologiprofessor Mick Astons randiga tröjor.









Sticknördfakta: Jag har använt 206 gram restgarner av Garnstudios Eskimo och trästrumpstickor 8 mm. Mönstret är inget speciellt (40 maskor, resår 2 rm/2am och flätor över 6 rm) och jag har egentligen ingen erfarenhet av att sticka benvärmare, men jag har gjort olika lång resår i ändarna för att Anna ska kunna få dem att ligga över ett par skor på ett snyggt sätt om hon så önskar. Hoppas de funkar i alla fall, de hysteriskt randiga rackarna! :)

4 kommentarer:

Frida sa...

Dom såg sköna ut! Smart projekt av restgarner. :O)

boboviking sa...

Den övre bilden ger verkligen en Mick Aston-känsla...

Linda sa...

Javisst gör den! Det är nog den som liknar mest i färgerna. Egentligen skulle jag ha haft lite rosa också, han har ju mycket rosa i sina bilder.

Fröken Fräken sa...

Härliga färger!