söndag 25 december 2011

Julklappsstickning gånger sex

Aaaaah... Juldagen! Efter en pysslig men trevlig december med massor av förberedelser inför jul är det nu läge att njuta frukterna av sitt värv. Alla julklappar är utdelade, maten är färdig och delvis uppäten och kolan kokt. Nu återstår bara att göra det som jag är bäst på; julmysa. Och givetvis här presentera de stickade julklappar som givits bort i år! I år blev det enklast möjliga stickklappar, för jag ville ge stickade klappar till många personer. Därför har jag helt enkelt stickat sex par Raka tumvantar (mitt basmönster som jag knåpade ihop tidigare i höstas).

Gröna till Anna...


Gråa till Solveig och röda till Johanna... (Nej, det är inte en sällsynt stor spindel som sitter på de gråa vantarna, garnet var lite melerat med svart så här och där blev det "prickar".)


Randiga till Mimmi... (Jag gillar att tummarna av en händelse blivit likrandiga!)


Beigea till Ulla-Stina och restgarnsrandiga till Erika...


Erikas har gått under arbetsnamnet "Skånsk vinter", för de är i gröna och lite dimmiga nyanser. :) Ränderna syns inte så bra på bilden då färgförändringarna är ganska subtila, men garnerna är kamoflagefärgade, gröna, blågröna och gråa.

Till samtliga vantar har jag använt Garnstudios Eskimo inköpt på Vä Gardiner och Garner samt på Helylle.

God fortsättning på julhelgen! Nu ska jag fundera på nästa stickprojekt (det ska inte bli vantar!)... ;)

2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Vilka fina vantar du har stickat! Roligt med olika färger :)

Solveig sa...

Det var då för väl att det inte var en spindel på mina vantar, haha! Hade nog avlidit av chock om jag öppnat paketet och det kröp fram en spindel! Tack igen för vantarna! :-)