söndag 4 december 2011

Återvinning de luxe, nu med bilder!

Vår nyhemkomna Skånekista med väldigt, väldigt sliten originalmålning från 1820 är på plats i groventrén och härbärgerar nu vår återvinningskassar. Bilderna är lite underexponerade, så färgåtergivningen är långt ifrån korrekt, men de ger ändå en rätt god vink om hur kistan faktiskt ser ut.





Jag gillar den!!! Det fanns inga ben bevarade, men Ola sågade till några 9x9 centimeters bjälkar att ha som ben så att den kommer upp lite från golvet. Det fungerar fint det med!

Nu ska jag sticka vidare på mina hemliga julklappsstickningar. :)

3 kommentarer:

tilda sa...

Vilken underbar kista!!! Jag är riktigt avundsjuk på dig:) H.Tilda

disa sa...

Fullkomligt UNDERBAR!! =)

Garntrollet sa...

Ursnygg!!! Tänk att den undkom "avlutningsvågen" på 70-talet! :-) Jag gillar när färgerna på trä blir gamla och lite dova/gråa. Vilken lyxig plats för förvaring (av vad som helst).