onsdag 8 augusti 2007

Hedwig är flygfärdig

Idag kom det ett paket till mig från Panduro, innehållandes mjukisdjursfyllning, mjukisdjursögon, klistermärken med tomtar på till Ola och två nystan HP Cocoon. Det här betydde att jag äntligen kunde slutföra Hedwig! Så det har jag gjort nu, större delen av kvällen har gått åt till att sy ihop henne och hon blev faktiskt en ganska stilig liten uggla. Se själv:


Hedwig med Potterböckerna


Hedwig med sin favoritbok, "Fantastic Beasts and Where to Find Them"

När man beställde från Panduro var man tvungen att beställa över 190 kr för att de skulle leverera beställningen. Egentligen hade jag tänkt köpa bara ögon och fyllning (eftersom det bara var det jag behövde) men sen såg jag att de hade garn också, och då var det ju inga bekymmer alls att shoppa lite till... Och eftersom det snart är jul (!) så fick Ola några klistermärken med tomtemotiv som uppvärmning inför det stora julruset. Ola formligen älskar julen och går knappt att ha i möblerade rum framemot december. Jag får knappt plats i samma rum heller eftersom han alltid propsar på att köpa extra tomtar varje år, så nu har vi massor. Många tomtar och mysigt blir det!


Cocoongarn i en gråorange nyans som Panduro kallade "höstfärger"

Jag har rensat vidare i trädgården idag ända tills jag höll på att förgås av värme. Det var jätteskönt och nästan lite blåsigt i eftermiddags först, men efter någon timme så blev det hur kvavt som helst och det kom in låga moln. Nu är det lätt dimmigt, så lågt ligger molnen.


Strålrudbeckiorna blommar och är hur fina som helst



En av hushållets liljor har precis slagit ut


Natten till idag har det regnat 9 mm enligt vår regnmätare. Ola vaknade av att det åskade som attsingen inatt, själv sov jag som en stock och hörde varken åska eller regn. Sen drömde jag om att vi flyttade in i en ny lägenhet som hade en hemlig dörr in till en chokladfabrik... Ingen mer chokladpudding innan sänggåendet för mig!!!

Inga kommentarer: