onsdag 8 augusti 2007

Freddie Boy

Oj, oj, oj, vi sitter precis här och lyssnar på Queen. Jag glömmer alltid hur otroligt bra de var mellan lyssningstillfällena. Vet ni att Freddie Mercury står staty i Montreux? Jag visste det inte till för en liten stund sen, men tydligen är Wikipedia användbart till något annat än att lura sina elever med. ;)


Jodå, det går att se cool ut även i brons...

Denna tisdag har annars gått i trädgårdens tecken. Gräs har klippts, kanter har ansats, jag har friserat curryörten och Ola har knipsat överblommade dahlior. Dessutom har vi dragit upp alla de överblommade fingerborgsblommorna. De var helt fantastiska när de blommade, men de senaste tre veckorna har det bara varit grymt fula. De är ju tvååriga, och dessa var inne på andra året så jag antar att de skulle ha gett upp helt inom kort. Dock hade de producerat ungefär en miljon frön per blomstängel, och de formligen sprutade iväg när vi drog upp plantorna. Vi hade till och med frön i hårbottnen när vi kom in! Om det är något som gror i örat så vet jag vad det är...


Curryört med blommor för någon vecka sen, numera utan blommor



Ett litet boktips: "Paula Spencer" av Roddy Doyle. Jag fick boken i födelsedagspresent av Mimmi, och den var verkligen fantastiskt bra. Nu är jag i och för sig partisk eftersom jag gillar Roddy Doyle's böcker mycket i allmänhet (och har läst det mesta han har skrivit), men denna var något speciellt. Om du funderar på att läsa den, läs gärna "Kvinnan som gick in i dörrar" först, eftersom "Paula Spencer" är uppföljaren till denna. Dörrar-boken lånade jag på Sandvikens Folkbibliotek och läste när jag gick på gymnasiet, och som det mesta man gör i den åldern fastnade historien i minnet. Jag kan fortfarande minnas hela stycken och meningar ur den boken, även om det var över 10 år sen jag läste den (och jag har inte läst om den sedan dess). Läs, det är en order!

Inga kommentarer: