fredag 3 augusti 2007

Nu ska vi se fjaernsyn...

Sniff och snörvel, Ola har varit så generös och delat med sig av sin envetna sommarförkylning. Så nu sitter jag här med röd näsa och rinnande ögon. Därför har dagen tillbringats i lugn och ro, ätandes glass och drickandes te med honung. Vi har precis kollat igenom tre avsnitt av Simpsons på danska TV3+. Jag formligen älskar reklamen som har föregått Simpsons under större delen av sommaren; en chokladsköldpadda som ropar "Joohoo, nu ska vi se fjaernsyyyn! Och p-p-programmet presenteres av Toms!" Jag vet inte om det är danskan som gör det extra roligt eller att sköldpaddansmannen ser så knäpp ut...


Olas ormsocka nummer 2

För att trösta mig i allt snyt- och snorande har jag börjat sticka ytterligare en socka till Ola (Opalgarn, i färgen orm). Det är himla skoj att sticka sockor, dels är det lätt, dels känns det bra att sticka något som man verkligen kan använda. Jag menar, visst är halsdukar användbart, men sockar är alltid sockar.

Oj, oj, vet ni vad vi köpte idag? Diskmedel med smultrondoft!!! Är det sommar så är det.

Nu ska vi strax äta hembakad pizza. Gottis!

Inga kommentarer: