lördag 4 augusti 2007

British Car Meet

På förmiddagen var vi inne i Borgholm och kikade på gamla brittiska bilar. Arrangemanget hette British Car Meet och givetvis kryllade det av mängder med fina bilar. Bosse Bildoktorn var också där och intervjuade bilentusiaster och vi gick runt och kikade på blank plåt och knubbiga modeller.







Man skulle onekligen ha haft en tjockare plånbok, för vissa av bilarna är ju helt oemotståndligt söta.

Att vandra runt bland en massa folk var inte hälsosamt för min förkylning som formligen accelererade och gjorde att jag sov i två timmar sen vi kom hem. Ola säger att jag vid ett tillfälle pratade i sömnen efter att ha drömt att jag blivit biten i tån av en tvestjärt... Jag gillar inte tvestjärtar, de är lömska. Men det är lite coolt att de har sina vingar ihopvikta 40 gånger under sitt skal. Själv har jag problem med att vika ihop en karta efter att ha använt den.

Ikväll är det Kommisarie Lynley på dvd som gäller.

Inga kommentarer: