söndag 24 juli 2011

Lisa Kajsa till Johanna

Idag ska vi gå på födelsedagskalas hos Olas kusin Johanna och som en liten present kommer vi att ha med oss dessa muddar.







Sticknördfakta:
Modellen heter Lisa Kajsa och finns i Birgitta Adolfssons fina bok "Pulsvärmare - en inspirationsbok". Trevlig enkel TV-stickning; resår med en maska mosstickning i de aviga maskorna, men snygga trots sin enkelhet. Jag har använt trästrumpstickor 2,5 mm och stickat i grå Fabel från Drops/Garnstudio som legat i min restgarnspåse. Muddarna väger 24 gr inklusive det rosa silkespapper jag slagit in dem i. :) Jag valde att maska av muddarna med en picot-kant, det har de inte i mönstret. Detta är andra picot-avmaskningen på kort tid, men jag tycker det är fint i sin enkelhet.

Idag är det nästan lika grått ute som muddarna ovan och lite kallt och höstlikt. Jag har mockat till hönsen, klippt bort lite vissnade rosor och syrenbuddlejor och dessutom har vi hunnit med att ha bekanta på sockerkaksfika under förmiddagen. Nu ska jag ta och krypa upp i soffan och sticka lite på det igårkväll påbörjade Projekt Uno B, bild och info kommer när det fått några ytterligare varv på nacken. :)

Inga kommentarer: