torsdag 21 juli 2011

A walk down Memory Lane...

Om någon av er känner för att kika på en riktigt gammaldags hembyggd hemsida så kan ni kolla in den här, Ola och Lindas vrå i cybervärlden. Välkommen till den ljuvliga världen av hemmakodad html med mycket trial and error! Hemsidan är min och Olas gamla hemsida som uppdaterades då och då till och med augusti 2004. På den tiden var vi glada studenter med ont om pengar men med vansinnigt gott om tid. Gott om tid var liksom en förutsättning för att göra en hemsida på den tiden, det gick väldigt sakta och all kod av tvungen att dubbelkollas en fem-sex gånger innan allt var korrekt. Här kan du läsa om varför jag är vegetarian, om Olas passion för kaffe, kika på en spirande infosida om bra böcker och läsa om min odlingar på vår inglasade balkong. Det finns även länkar till Olas skapelse TSRFC, The Swedish Rowling Fanclub, som fortfarande finns kvar om än inte så aktiv. Vår gamla hemsida "Vrån" slutade uppdateras 2004 av den enkla anledningen att jag fick jobb och började arbeta heltid (och strax därefter fick Ola heltidsjobb), och det tog mig tre år innan jag hade ork att återvända till cyberspace på allvar, då i mer lätthanterligt bloggformat med Ulliga, gulliga, färgglada. :)

Ett par bilder från Vrån... :)


Linda i 21-års-format med sin analoga systemkamera



Ola, ca 24 år, på en bild som jag tagit, framkallat och kopierat när jag gick en kurs i svart-vitt fotografi


Som sagt, en kul walk down Memory Lane. :)

Inga kommentarer: