måndag 25 augusti 2008

Juni i augusti

Äntligen kommer jag mig för att visa upp mina junisockor i Stickameras Sockklubb. De har varit färdiga i evigheter, men småsaker som ingen internetuppkoppling och kameran och kamerasladden på olika håll har gjort att det har dröjt innan jag har lyckats få upp dem är på bloggen. But here they are...











Junisockorna heter som bekant Clover. Jag formligen älskade att sticka dessa! De var sinnessjukt roliga att sticka, med galet många små flätor och hålmönster. :) Dessutom var garnet helt underbart att arbeta med. De är stickade med bambusockstickor 2,5 mm i Lorna's Laces Shepherd Sock Solids i färgen 'Douglas Fir' köpt från Garnkorgen. Jag kommer definitivt att sticka mer i Lorna's-garn, för det var en trevlig upplevelse. Resultatet blev ett par väldigt mysiga sockor som jag ser fram emot att använda mycket när jag tassar runt i mitt lilla torp.

Inga kommentarer: