tisdag 26 augusti 2008

Stickar i cirklar

Tisdag betyder tvättdag för Ola och Linda. Mellan varven i tvättstugan har det stickats och kollats på gamla avsnitt av X-files på dvd. (Jepp, vi har sett nya X-files filmen och ja, naturligtvis älskade vi den!)



Den här akrylfluffröran är de färdigstickade delarna till Shaun the Sheep. I beskrivningen står det att man ska ha sugrör i benen för att ge dem stabilitet, men det tycker jag verkar lite dumt, eftersom de då borde bli helsneda om man råkar böja dem. Jag planerar därför pilla i ett eller två piprensare i varje ben, de går ju som bekant att böja åt olika håll många gånger utan att de ger upp.



Jag har dessutom börjat på min cirkelsjal. Just nu är den bara stor som en väldigt liten kanelsnäcka, men jag tror att den har framtiden för sig. :)

Inga kommentarer: