onsdag 3 november 2010

Stickfrossa-Annas Level2-mössa

Min pendelstickning de senaste dagarna har varit Level2-mössan som Anna som har Stickfrossabloggen är upphovskvinna till. Jag kan verkligen rekommendera den här mössan om ni vill ha ett snabbt och lätt litet projekt, perfekt att lugna överhettade och överarbetade hjärnor med. :)
Ola tog ett par snap-shots på mössan inomhus nu ikväll, kanske kommer lite tydligare och mindre underexponerade bilder i helgen om jag är in the mood att mössmodella. Nu är jag iofs rätt förtjust i underexponerade bilder, men korrekt exponerade är ju, tja, mer korrekt. (Och dessutom är inte färgen på garnet ett dugg rätt på bilderna, det är riktigt, riktigt mörkt brunt i verkligheten.)



Sticknördfakta:
Level2-mössans mönster hittar ni här, på Annas blogg. Jag stickade den med en härva mörkbrun (lätt melerad) Heavens Hand (inköpt på Umbra i Växjö i våras) och trästrumpstickor 4,5 mm. Som jag redan har sagt så är det här ett snabbt och lättsamt litet projekt, och resultatet blir väldigt fint i all enkelhet! Små, söta blad, räta maskor stickade i bakre maskbågen och i övrigt aviga maskor.



Level2-mössan får lov att bli min höstmössa (jag tvekar dock lite om jag ska associera färgen till döda höstlöv alternativt chokladmuffins, men det lutar åt det senare, haha!), och jag har en ytterligare härva Heavens Hand (fast i rött), som ska få bli en matchande fuskpolo/halskrage eller liknande. Denna får dock vänta några dagar, först ska jag påbörja en hemlighemlig julklappsstickning!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Mössan blev jättefin! Brunt är vackert!

Emmas dagar sa...

Tack!
Tja, jag kanske skulle få till ett mönster på pulsvärmarna och dela med mig av :-)
Din mössa är jättesnygg! Den ska jag också sticka :-)