söndag 21 november 2010

Stickat inget, stickat lite, riggat utegran

I veckan som gått har det inte stickats mycket, närmare bestämt inget alls (mer än lite förstås i tisdagskväll när det som vanligt var Facebook-stickcafé - oj, så kul det är att sticka samtidigt som andra trots att man inte träffas!) förrän idag söndag. Istället har vi sovit, städat inför den nya TV:ns ankomst, fått den nya TV:n (med allt vad det innebär av skruvande och muttrande), sovit lite mer och vips hade veckan gått.
Idag har jag därför stickat vidare på julklappsprojektet "Tipp-tapp" och skriver en mental lapp åt mig själv att jag måste komma ihåg att packa ner projektet i väskan så att jag kan ha den som pendelstickning i veckan för att undvika tågtristress.

Om en vecka är det första advent! Vi har laddat här hemma genom att skaffa oss en utegran. Idag har vi köpt nya ljusslingor, satt upp allt och provtänt, men nu får det lov att vänta till nästa söndag innan vi tänder granen på riktigt! Man får faktiskt inte fuska... :) Nästa helg är det ju dags att sätta upp alla mysiga adventsljus också, så jag ska överväga under veckan om jag orkar tvätta fönstren (vilket sannerligen skulle behövas, men det kräver ju en viss arbetsinsats).

Jag önskar er alla en stickig vecka, jag ska sträva efter att min blir något mer fylld av ulligt fluff än den förra!

Inga kommentarer: