söndag 22 maj 2011

Annas sockor

Efter evigheters evigheter utan något färdigstickat kan jag nu blogga ett par sockor! :) Dessa har lurat lite i vassen sedan i februari, eftersom de stickades till Anna i födelsedagspresent (och hon logiskt nog fyller år i just februari). Igår träffades vi för en mysig dag på Skånes Djurpark, och då passade jag på att ge Anna hennes födelsedagspresenter. (Hela händelsekedjan som ledde till att vi inte åkte och gratulerade Anna på rätt dag är väldigt lång och komplicerad, och gör sig bäst obeskriven.)






En av de övriga presenterna var en liten godisfylld Super Mario-svamp... :)


Sticknördfakta:
Helt vanliga sockor stickade med Järbo Garns Raggi (100 gr blåmelerat och en snutt vitt av samma kvalité) på strumpstickor 3,5 mm. Stillsam och busenkel stickning utan några överraskningar, precis vad en stackars pendlarhjärna klara av att pyssla med ombord på ett tåg.

I övrigt hade vi en supermysig dag i djurparken, med massor av tillfällen för Annas tvillingar att öva olika djurläten. :) Vi har köpt säsongsbiljetter, så detta kommer säkert att göras om någon mer gång innan vintern.

3 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vilka fina sockor, en jättefin födelsedagspresent. Jag har aldrig stickat raggisar, men har funderat på det länge.

Hade ni inte ett riktigt otäckt åskväder i Skåne igår?

Garntrollet sa...

Fy vad läskigt med åskan! Även fast den var långt bort. Det är med åska som med spindlar: man vet aldrig var den är på väg! :-)

Jag ska nog ta och sticka ett par raggisar. Tack för inspirationen! Känns mysigt att ha när sommaren blir lite kall.

Jag har inte hunnit testa Drops Lace än. Jag har trålat Ravelry efter något sjalmönster men inte hittat någon som känns wow. Kanske en Damask eller Batik, men jag undrar om inte garnet är lite väl tunt...

Garntrollet sa...

Ja, jag tror att bomull och bambu är ganska lika: det är stumt! Jag har ett par sockor stickade i bomull och de är superstora.

Jag funderar på en budgetvariant av Damask med Kampes 2-trådiga...

Ha en trevlig helg.