fredag 7 januari 2011

Första färdigstickningen för året

2011 års första färdigstickning är löspolokragen Eleanor. Jag är supernöjd med denna lilla krage, den var jätterolig att sticka och blev mjuk och skön. Kragen kommer säkerligen att bli en favorit resten av denna ovanligt vintriga vinter!











Sticknördfakta: Eleanor (mönstret kommer från Knitty) är stickad med strumpstickor 4,5 mm (ja, jag vet, man "ska" använda rundsticka, men jag gillar inte korta rundstickor något vidare) i vinröttmelerat (jag tror att färgställningen kallas Dark Cherry) Heavens Hand inköpt på Umbra i Växjö. Det gick åt nästan precis en härva, endast någon meter garn blev över! Det var en snabb stickning, precis lagom komplicerad för en mysig stickstund i soffan, och jag gillar verkligen spetsstickning i grövre garn, det bli både skirt vackert och anings brutalt på samma gång.





7 kommentarer:

Bettan sa...

SNYGG!!!
Kram sytanten

sinneskatten sa...

men så "himla" snygg! den ska jag sticka...

tilda sa...

Vad den är snygg! Jag var med detsamma och se på mönstret men det är på engelska:( Jag har inte ännu vågat mig på en engelsk beskrivning, kanske man borde våga...

Anna sa...

Den blev jättefin, och färgen är ju bara så härlig också!

Garntrollet sa...

Jättesnygg! Och vad fint den klär dig.

Ja, fy för korta rundstickor, det finns ju knappt några "stickor" att hålla i! Jag använder också strumpstickor när det är möjligt.

Ha en god fortsättning.

Emmas dagar sa...

Den är jättesnygg!
Roligt att se lite mer av dig också :-)

Pysselfarmor sa...

Så fin den är!