tisdag 16 februari 2010

Värmande citrusfrukt

Min Citron är färdigstickad, tvättad, utsträckt (endast på längden för att inte sabotera ryschet) och torkad och kan därför börja användas!





Den är riktigt mysig må ni tro! Det blev en liten sjal (jag stickade precis efter mönstret), men helt perfekt att sno om halsen under jackan för att hindra kall snö och illvilliga vindar från att ta sig in.

Sticknördfakta: Citron är stickad i Garnstudio/DROPS Delight (garnåtgång 2 ½ nystan av färg nr 10) med 60 cm lång bamburundsticka 4,5 mm. Delight är ett supermysigt garn, mjukt och med fina färger och färgövergångar. Just dessa nystan är vinstgarn från en av Stickameras jultävlingar. Trots, eller kanske tack vare, sin enkelhet har Citron varit en fröjd att sticka, massor med långa slätstickade varv för en understundom överhettad heltidsarbetande hjärna.

Nu ska jag och sjalen krypa upp i soffan och fortsätta med nästa projekt; en liten fluffig basker á la Dödergök i brun ekoull. Även det är en trivsam stickning. Och så ska jag äta fiskpinnar, men då utan sjal för säkerhets skull.

6 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Åh, så fin din Citron är! Väldigt fina färger. Kul att få se lite mer av dig också :-)

Sunna sa...

Den blev jättesnygg, ska på symässa i helgen och hoppas jag hittar något häftigt garn till en citron

Garntrollet sa...

Ursnygg! Både du och sjalen. Du passar verkligen i den. Ha det bra.

Ps. Jag började sticka en Citron i orangutang-brun-färgat garn, men har gett upp för tillfället :-)

Linda sa...

Tack, Garntrollet! :)
Orangutangfärgat låter spännande, orangutanger är helt klart lite av ett favoritdjur, de ser så söta ut.

Dödergök sa...

Vad fint med en mångfärgad citron, du passar som sagt jättebra i den.

Anonym sa...

Supersnygg blev din Citronsjal! Härliga färger.

Trevlig helg!
Boel