lördag 24 oktober 2009

Ett nytt paket på väg

För någon timme sedan var jag till "Posten" (dvs Ica i Tollarp) och skickade ytterligare ett litet vadderat kuvert till Knytten, som nu har fått namn och heter Nora och Felix. Det är Knyttprojekt A.1 och A.2 som har fått alla trådar fästade, blivit tvättade och pressade och ivägskickade. Såhär såg de ut när de låg på strykbrädet tidigare idag...













Båda tröjorna (storlek 0-3 månader efter mönster köpt från YlloTyll) är stickade i ekologiskt odlat och miljövänligt färgat bomullsgarn från Regnbågens Textilverkstad i Falun. Det olivgröna är köpt via Yllotyll och det melerade köpte jag på Helylle inne i Kristianstad. Det är ett väldigt drygt garn, jag köpte 150 gram (tre härvor) från Yllotyll för att använda till en tröja till Hampus förra året, och jag fick ut en tröja i storlek 6 månader-1 år nu en i storlek 0-3 månader. Till den melerade tröjan köpte jag två härvor (100 gram), så nu har jag ganska mycket garn kvar för det gick bara åt väldigt lite av den andra härvan. :) Jag har använt bambujumperstickor 3 mm och de väldigt söta Lilla Spöket Laban-knapparna kommer från Fabriksboden i Kalmar (som tyvärr har konkursutförsäljning nu). Det här garnet är ett av mina absoluta favoritgarner, det är mjukt, lite glansigt och färgerna är fantastiska. Rekommenderas!

5 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Så fina de är!

Sunna sa...

de blev så himla fina och knapparna är ju underbara

Frida sa...

Vilken kompis du är! Tvillingar är speci(från en som vet=). Min mormor stickade koftor och hjälmmössor till mina när de skulle komma, de åkte hem från BB med dem på sig, de var i stort de ända som passade! Skönt med en ledig vecka! Önskar jag hade haft lite fler semesterdagar!

Anna sa...

Idag damp det ner ett paket i brevlådan.. tack!! :D Tröjorna är jättesöta och mjuka! Bäbisarna hälsar och tackar de med! :)

Linda sa...

Vassego! :)