lördag 20 februari 2010

Fluffbasker á la Dödergök

Jag har för andra gången stickat Dödergöks utmärkta fluffiga-basker-mönster, och den här gången är baskern till mig. :) Den första hittar ni här.








Det är svårt att fota sin egen nacke...


Och ja, jag har kört tallriksmodellen för att sträcka ut baskern. Jag tycker det fortfarande ser ut som om baskern har en tallrik i sig, men kanten mjukar väl upp sig med lite användning. :) Använd lär den bli, det här är en riktigt skön och mullig mössa!

Sticknördfakta: Jag har följt mönstret till punkt och pricka utan avvikelser och stickat med Marks & Kattens Eco-Ull i en trevlig gråbrun nyans. Dock har jag stickat hela baskern på strumpstickor (4,5 mm till resåren och 5 mm till resten) istället för korta rundstickor av den enda anledningen att jag inte hittade rundstickorna. :) Men ärligt talat letade jag inte så noga, eftersom jag tycker att det är smidigare med strumpstickor än med 40 cm rundstickor, som kan vara lite obändiga. Supersnabb och trivsam stickning! Tack Dödergök för mönstret!

1 kommentar:

Dödergök sa...

Vad fin den blev! Jag blir lika pirrig och glad varje gång som någon väljer att sticka mina mönster. En väldigt stor ära på något vis.