måndag 6 februari 2012

Projekt Uno D: Tumlösa vantar

I lördags tvättade jag Unoprojekt A-C för att göra dem redo för att skickas med posten på söndagen, och dessutom tänkte jag snabbsticka ett par små tumlösa vantar som ett sista Unoprojekt.

Jag startade med garn, stickor, kaffe och en pepparkaka i form av ett får...



Sen kom en krokodilpepparkaka och anföll fåret... :) (Jo, det var Ola som höll i krokodilen.)



Sen åt vi upp våra pepparkakor och jag stickade ett par väldigt små tumlösa vantar (som antagligen är gigantiska på en nyföding ändå). Här modellas vantarna på Olas fingrar... :)



Bilden är färgmässigt usel, i verkligheten är vantarna melerade i varma lila färger och inte i något slags kallt blåljus.

Sticknördfakta:
Vantarna är stickade med strumpstickor 3,5 mm och en snutt lilamelerad Raggi från JärboGarn. Det går inte åt särskilt mycket garn (givetvis glömde jag att väga vantarna innan jag skickade iväg dem, så jag kan inte vara mer specifik än såhär), men detta är ett perfekt restgarnsprojekt. Jag vet inte varifrån mönstret till vantarna kommer, jag har gjort en liten anteckning om dem som jag följer, storleken bör vara ca nyfödd-6 månader ungefär. Men allting är ju relativt när det kommer till bebisars storlekar som bekant! :)

Alla fyra Unoprojekten gick iväg med posten på söndag eftermiddag, så förhoppningsvis dyker det upp hos mottagaren inom kort. Uno heter förresten inte Uno (eller ens Una) längre, utan Nellie. Sött namn på en fin tös! :)

2 kommentarer:

Mimmi sa...

de passar Ola's fingrar perfekt, tre till så har han för hela handen.

Linda sa...

Hahaha, det skulle se ut det! :)