söndag 12 februari 2012

Vampyrstickning påbörjad

I veckan har jag påbörjat en ny stickning som dock inte har kommit så långt ännu eftersom jag stickat ett varv och sedan somnat. Inte för att stickningen är tråkig, tvärtom, men det tar på krafterna att arbeta heltid och pendla är det är mörkt och kallt. Men forsätter jag ett varv i taget så är jag väl färdig till midsommar ungefär. ;)



Stickningen är en Shapeshifter Shrug från boken Vampire Knits av Genevieve Miller och jag stickar på raka bambustickor 4,5 mm och med dubbelt Gästrike 1-trådigt från JärboGarn. Det är ett riktig mjukt härligt ullgarn, det kommer att bli hur skönt som helst att som axelvärmare. Jag har inte köpt boken, utan lånat den på biblioteket, men den innehåller fler fina modeller som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att sticka så kanske blir det ett litet inköp av den.

Mina 10-kronors-amaryllisar blommar för fullt, och den som jag köpte till jul håller på och slår ut knopparna på sin tredje stängel. Fint!



2 kommentarer:

Mimmi sa...

Vad blir det för sorts vampyr?

Linda sa...

Det blir en snäll axelvärmarvampyr. De gillar inte blod alls. :)