söndag 26 februari 2012

Wooohooo!

I inlägget från förra söndagen hostar och snorar jag, och det gör jag fortfarande eftersom min förkylning är sällsynt ihärdig. Det är betydligt bättre, men det är inte bra. Turligt nog har veckan varit lugn, och den avslutades dessutom med jättemysigt besök av Mimmi (som var väldigt söt i sin bubbelmössa!). :)

Tre ytterligare anledningar till att utbrista "- Wooohooo!" är:


Våren är här! I Skåne har det (enligt SMHI) varit metrologisk vår sedan den 17/2, och det börjar märkas i rabatterna.


Årets tomatfröer (och några paprikafrön) är i jorden! Elva sorters tomater blev det i år, och en sort av paprika. Jag brukar inte lyckas så bra med paprika, men jag har inte gett upp än. Nu är trädgårdssäsongen igång!


Jag har fått en liten namnsdagspresent av Ola (förskott): En trevlig knippe Dropsmagasin! Inspirerande!!!

Under veckan har jag stickat vidare på min Shapeshifter Shrug, och det går sakta framåt. Jag har haft en del annat att pyssla med (mestadels hostning, snytning och snorning, men även en liten del arbete och dammsugning), så betoningen ligger på sakta. Ikväll har jag i alla fall börjat på del två av axelvärmaren, så snart kan jag värma båda axlarna. De två bitarna ska sammanfogas i mitten med masksöm (eller grafting som man kan säga på svengelska) och den kommer att bli så fin! Och mjuk, garnet (Gästrike 1-trådigt från JärboGarn) är riktigt mysigt.

Inga kommentarer: