lördag 30 januari 2010

Tre döda fiskar

Nu, äntligen, har jag stickat färdigt alla fenor, fäst alla trådar och sytt fast ögon på det som skulle ha varit varsin julklapp till Olas söta brorsbarn. Idag har de levererats till sina nya ägare och jag tycker de blev väldigt söta. (Ja, både mössorna i sig och mössorna med barn i.)








Döda fiskar i snön i Venestad...



Det var kul att låta fisken sluka hela huvudet också!


Thelma Egberts har konstruerat mönstret som heter Fish Hat (Dead or Alive?) och som är publicerades i Knittys vinterutgåva 2008. Jag har stickat mössorna med dubbel Garnstudios alpacka och Raumagarns Inca alpacka (inköpt hos Helylle) och strumpstickor 4,5 mm. Det gick åt nästan precis på metern 50 gr (ett nystan) av varje färg. Jag har även använt lite andra restgarner till vissa fenor. De är väldig mjuka och sköna, och ungarna verkar gilla dem. :)

1 kommentar:

Sunna sa...

Underbara, wow, min gudson skulle älska