söndag 3 juli 2011

En katt mitt i stickningen

Om man har katt och lämnar sin stickning obevakad kan det gå såhär...



Lillsötisen. Så Mimmi, om din sjal är luddig så vet du att allt är Monzas fel! :)

Rosorna har börjat blomma ordentligt i trädgården nu. Jag vet att jag visar mina rosor här på bloggen varje sommar som de blommar, men de är så fina så det blir en favorit i repris även i år!


Karen Blixen



Alnwick Castle



Henry Kelsey



Peace


Jag har ett gäng rosor till, men dessa var snyggast just idag.

6 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Vilka fantastiska rosor du har! Underbara!

Garntrollet sa...

Supersnygga rosor. Fast allra mest gillar jag Alnwick... men katten var snygg också :-) Vår katt är totalförbjuden att befinna sig på stickningar eller stickat.

Hoppas att det går bra med hönsen. Nu ska jag kolla lite på hårdrock på TV :-)

Tina sa...

Fina rosor! Det är härligt nu när rosorna blommar överdådigt. Vi går på doftrundor i trädgården om kvällarna och bara njuter.

Anna sa...

söt kissekatt :)

Emma sa...

Självklart ska det alltid vara en katt i både stickningen och virkningen =) Annars funkar det inte.

Linda sa...

Emma: Ja, de små liven tenderar att vilja vara med både här och där och "hjälpa till". :)