måndag 28 januari 2008

Bulor och färgburkar

Det är synd om min Ola idag... Han har lyckats knocka sig själv med en köksstol så att han har fått en bula i pannan! Tro mig, jag är inte inblandad, det är inte någon form av sambomisshandel här. Nejdå, slå sig klarar han bra själv! :) Näe, det är faktiskt synd om honom och hans röda lilla pannbula. Jag har lagt kalla stickor mot den och en kall sysax. Det hjälpte bara tillfälligt, stickor värms upp fort!

William, ni vet lillkillen som fick den blåa mössan jag stickade förra veckan, lyckades med en fantastisk bedrift i helgen. Han tog en titt på när morfar målade, och vips så hade han själv tagit ett litet dopp i färgen! Tur att inte mössan var i närheten... :) Jag vet inte riktigt hur garn motstår takfärg, men jag misstänker att det är en dålig kombination.


Wille klipper gräset inomhus

Jag har garnspanat lite runt på nätet och hittat fantastiskt söta mohairnystan hos Garnhärvan. Jag gillar speciellt det lite orangefärgade, det ser nästan ätbart ut...

Till sist, ett litet klipp från Shaun the Sheep. Även små lamm kräver leksaker av garn...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Japp förbered dig på ett regn av bilder sen när det är klart här! :) Och nu blev jag ju ännu mer nyfiken på vad garnerna ska vara till när du skrev sådär. :D

Eva i Halmstad sa...

förstår att ni har en gräsklippare som dånar mycket ;-)
Ha de gott .
Eva.

Anonym sa...

Gillar du garn gå in på www.wildvittran.se