tisdag 8 januari 2008

Life's a treat!

Klockan är nu strax efter sju på kvällen och vi har redan gått och lagt oss. Att börja jobba igen efter julsemestern tar hårt på Olor och Lindor! Med posten idag kom Fantomen till Ola och Impectakatalogen till Linda, så nu ska vi ligga här och läsa lite. Jag ska försöka hålla i mig så att jag inte beställer för mycket frön, att läsa Impectakatalogen är lite som att shoppa lösgodis; bara en sådan och några sådana och så några sådana, de såg spännande ut! :)

Ikväll har vi ätit ruggigt god och kladdig äppelkaka och jag har stickat lite på min Monkeysocka. Jag är ungefär mitt under foten på första sockan nu, det går lite långsammare framåt nu när jag tvingas tillbringa mina dagar på jobbet istället för i soffan med stickor och garn.

Apropå stickor och garn, jag funderar på att sticka mig en sjal. Jag har ett jättemysigt entrådigt ullgarn från Ullcentrum i röda toner som jag tror ska passa till en Bird's Eye Shawl. Det ska bli spännande att sticka lite spetsstickning med massor av hål, det är inget som jag direkt har erfarenhet av, men det ser i alla fall inte alltför komplicerat ut...

På YouTube kan man hitta en massa spännande saker, så även ett visst litet sött får av lera. Enjoy!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, och jag som tyckte jag var duktig när jag la mig vid 23! :P