lördag 5 januari 2008

Nystig post

Idag kom mina beställda sockgarner från Garnkorgen med brevbäraren!





Ett tjusigt nystan eldrött Opalgarn och en fullkomligt fantastisk härva Supersock från Cherry Tree Hill Yarn i färgen Java. Opalgarnet är en ju en klassisk blandning av ull och konstfiber medan Supersockgarnet är merinoull och ohyggligt mjukt och lite glansigt, det får nästan Opalgarnet att verka strävt i jämförelse (något som det egentligen inte alls är). Så, nu är frågan, vilket garn ska jag använda till mina Monkey-sockor? Jag misstänker att valet kommer att falla på det röda, eftersom jag tror att mönstret kommer att framträda bättre i ett enfärgat garn (även om det javafärgade har väldigt milda färgskiftningar). Dessutom är jag rädd att det javafärgade är aningens för tjockt, men jag ska kolla ordentligt först. Tills jag har bestämt mig klappar jag på nystanen och stickar vidare på min Whitbysocka för att frigöra strumpstickorna... Den är snart klar, bara en liten bit kvar och sen är det tåminskningsdax.

Ola fick en Soda Streamer i julklapp, så den senaste veckan har vi kolsyrat vatten och smaksatt det med bland annat apelsin, citron och julmustextrakt. Idag prövade vi päronsodasmak, och jistanes vad sött det blev! Gott men sött... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ta det röda Opalgarnet till Monkey-sockorna och fortsätta att klappa på Java. jag har en härva i färgen Blues/Greens som jag klapper på i väntan på att rätt stickprojekt ska infinna sig.

Linda sa...

Då är det avgjort - rött blir det!