onsdag 30 januari 2008

Farbror Ola och faster Linda

Weeeee! Idag vid 16:10 blev vi farbror och faster! Erika och Jens fick en söt, skrynklig liten varelse som ska heta Hampus. Jodå, jag vet att han är söt, för Jens har redan skickat en bild på honom. Men det hade jag vetat ändå eftersom alla bebisar är bedårande och fullkomligt hypnotiserande. (Det är en smart uttänkt biologisk bebisgrej det där, jag ser så söt ut att ingen vuxen kan tänka sig att inte ta hand som mig...)


3120 gram och 48 cm Hampus


Och ja, givetvis är Hampus första par stickade vantar på väg med posten... (Har man en faster som är intvinnad i garn så har man.) Jag har haft dem på lut ett tag och vi hann åka och posta dem innan postlådan tömdes. Lyckades jag få med vantarna på bild? Nej, nej, men de är väääldigt små och mjuka och rara.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lite lik Mao!

Linda sa...

Mmm, visst är han! :) Eller Jens...

Anonym sa...

Så söt! :) Ja bäbisar framkallar verkligen tahandommigjagärlitenochömtålig-känsla. Vädligt smart av naturen där. :)

Linda, jag behöver fröer. ;)

Anonym sa...

Hej!!
Hampus tackar så jättemycket för de fina vantarna han fick av faster linda!!!!!!!
Visserligen så passar vantarna hela hans underarm just nu men det positiva i den melodien är ju att han kan ha dem mer än 1 vecka :)
Hampus mår som en prins och är inte av den skrikiga sorten!! Man märker knappt av honom!! Man blir nästan lite glad då han skriker för då vet man att han lever!!!
Återigen Tack för de fina vantarna!!
Hjärtligt tack från Jens Erika Camilo Malcolm och "Jens, Kotiya Hampus"

Linda sa...

Till Jens: Så bra att allt är finemang! Vänta bara, snart har Hampus vuxit ur de nu gigantiska vantarna och springer runt och ställer till massor med j-velskap och hyss för dig och är allt annat än lugn... (Jag menar, ska ha brås på far och farbror sin så har han ju en del att leva upp till!) ;)

Britt-Marie sa...

Grattis, alltid något att pussa på och sticka till.
Krama om allihop