torsdag 17 januari 2008

I postlådan idag

Efter en supersnabb leverans från Garnkorgen har jag idag fått garnet till Williams mössa.



I verkligheten är det mörkblåa garnet lite mer blåbärsblått och inte så grått som på bilden. Debbie Bliss Baby Cashmerino är ett mycket mjukt garn som kommer att bli både en fin och skön mössa.

Naturligtvis kunde jag inte avhålla mig från att beställa något mer. (Ja, jag frågade faktiskt Ola först om jag fick! Han sa ja...) :) Jag har länge tittat på Fleece Artist's garner, och nu slog jag till. Det blev en härva Woolie Silk i en underbar grön färg som bara sprudlar vår. Den ska bli en fin halsduk tänkte jag mig.



Jag beställde även ett sjalmönster, Shoalwater Shawl från Fiber Trends. Så... Nu har jag mycket att pyssla med på lediga stunder. Efter att ha haft hysteriskt mycket bedömningsarbete att göra de senaste dagarna har jag nu haft en skön kväll i lugn och ro med Ola, kissemissarna och Monkeysockan (som fått häl och början till en fot). Just work and no play makes Linda a dull girl... :)

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Vad skoj med garnpaket, Maria är ju supersnabb med sina leveranser.
Ha de så mysigt, Eva.