söndag 20 januari 2008

Grapefrukten från Frostmofjället

I morse var vi ner till den lokale Ica-hökaren och handlade oss lite frukostfrallor samt en grapefrukt. Grapefruken blev kvar på diskbänken, men framemot eftermiddagen började jag känna mig redo för lite C-vitamin och gick för att skära upp den. Tror ni att den låg kvar på diskbänken? Nä... Efter en bra stunds letande (som inkluderade naturliga platser som fruktskålen, kylskåpet och skafferiet) var jag tvungen att fråga Ola var han hade gjort av min grapefrukt. Han såg väldigt förvirrad ut ett ögonblick och sen gick han också ut och letade lite, och till sist hittade han den i frysen!!! Jag vet inte om jag vågar lämna honom själv i köket i fortsättningen, nästa gång är det kanske katten som råkar bli instoppad i frysen... (Till saken hör att Olas pappa har råkat stänga in sin katt i kylskåpet en gång! Simba mår dock bra idag.)

Vad har vi annars gjort idag? Storstädat! Tittat på skidskytte. Fikat. Slaktat och bundit upp en gullranka...



Gullrankan som kom från Jens och Erika hade hur stor bladmassa som helst, så vi tog och klippte ner den några meter för att den ska bli lite snyggare. (Jepp, det är allt det avklippta ni ser här ovan.)



Den ser fortfarande lite gles ut, men den kommer nog att vara fin om ett par månader med hjälp av kontinuerlig vattning och gödsling. Vår afrikanska lilla trägubbe blev fin med lite grönt omkring sig, tycker jag.

Monza gillar när man stökar och städar, och såhär mysig är hon nu ikväll när vi ligger i soffan och kollar på snooker och äter konjakssockerkaka a la Ola. Den är så god att han skulle kunna vinna en husmoderstävling med den...



Förresten, vi höll på att dö i fredags. Facisterna på Heimstaden höjde vår hyra med 700 kr (det är 12%!) utan att förvarna oss!!! Nu letar vi efter ny bostad. Någon som vill ha oss?!

Inga kommentarer: