måndag 8 juli 2013

Stickutmaning 2013: Njutstickning under juni/juli - starten!

Som tidigare nämnt har jag bestämt mig att det flerfärgstickade oket på min tröja ska vara min njutstickning under juli månad i Kamillas Stickutmaning 2013. Eftersom stickutmaningen genomförs på Ravelry, fick jag lov att skapa ett Ravelryprojekt av min stickning, och det första bilderna i projektet ser ut såhär:


Tröjan i sin helhet som den såg ut för ett par dagar sedan. Nu är den aningens längre, och jag har avmaskat för ärmhålen.


En närbild på den lilla flerfärgsstickade bården vid midjan.


Och en bild på de tre huvudfärgerna i flerfärgsstickningen, mellangrått, vitt och rosa. Jag har en snutt svart samt en ljusare nyans av grått också att använda mig av. Samtliga garner är tvåtrådiga ullgarner; det vita och gråa är Gästrike 2-trådigt från Järbo Garn och det rosa är från Ullcentrum.

Nästa steg i stickningen är att sticka ärmkanter. Ja, det blir korta ärmar, för den grå huvudfärgen kommer inte att räcka till långa ärmar och jag vill inte ha tokrandigt. :) Sen är det dags - flerfärgsstickning av oket!!!

1 kommentar:

KatarinaZA sa...

Vad spännande det ska bli att se tröjan när den är färdig. Det är en jättefin färgkombination du har valt!

Jag hinner inte sticka. Jag tycker att vi far och flänger varenda dag. Det har blivit lite bilstickning och nu har jag bara "toppen" och tummen kvar på vante nummer 2 :-) Och fler vantar kommer det att bli. Jag gillar mönstret och garnet är bara helt underbart!