måndag 1 juli 2013

Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag bestämt mig! Gällande njutstickningen i Kamillas Stickutmaning 2013, alltså.

Valet faller inte på att starta något nytt, utan jag kommer som mitt projekt att ha min påbörjade tröja med flerfärgsstickat ok. Den må vara varm att sticka på såhär i juli, men jag vill verkligen ha den klar, och jag vill så gärna sticka flerfärgsmönstret i oket. Det kommer att bli verklig njutstickning! Mönstret jag stickar efter är ett Dropsmönster (nr 122-41) och jag inser nu att jag inte har några vettiga bilder på tröjan såhär långt. Här, här och här kan man se glimtar av den. Om jag nu ska göra en Ravelryprojekt av den får jag väl lov att ta lite vettiga bilder till det imorgon.

Jag inser just nu att det inte alls är långt kvar tills dess jag får sticka oket (som jag typ längtat efter sedan jag startade tröjstickningen den 30/3!), jag har bara 5 cm kvar på kroppen samt ett par ärmar kvar att sticka innan allt skall sättas samman och oket skall stickas. I original har tröjan korta ärmar, men jag har hela tiden tänkt mig den med långa. Nu börjar jag dock inse att jag inte har garn tillräckligt av min grå basfärg för att sticka långa ärmar, så kanske blir det korta ändå. Jaja, det enda det betyder är att det tar kortare tid innan jag får börja på oket! ;)

3 kommentarer:

Kattis sa...

En njutsticknng skulle jag också behöva mig! Här repas det nu mest bara upp...

Ulricha sa...

Gud så fina färgerna ser ut! Jag förstår att du längtar till själva oket. Jag trodde faktiskt att den stickade uppifrån - ner, när jag såg modellen!

Vilka härliga bilder från fikat i inlägget nedan. Och vilka snygga träisar. Jag funderade för någon dag sedan om jag skulle köpa ett par, men de låter så mycket (speciellt när man har grannar under sig) så jag övergav den idén :-) Men när man bor i hus kan man ju stampa omkring hur man vill!

KatarinaZA sa...

Det är skönt att fatta beslut!

Jag har inte stickat så mycket medan vi varit i Eskilstuna. Jag hade tänkt att sticka i bilen och hann börja på vante nummer två men sedan försvann sticklusten, troligtvis p g a att jag var trött efter alla aktiviteter.