måndag 8 juli 2013

Slyngpåtat armband





Under gårdagen slyngpåtade jag en snodd av lite bomullsrestgarn (Regnbågens Textilverkstad) mest för att testa tekniken på min slynggaffel, och vad gör man med en snodd om inte ett armband? :) Sagt och gjort; sex glaspärlor (köpta på Vikings shop i Mariestad förra sommaren) och lite snurrande och knytande senare så har jag faktiskt ett användbart armband gjort på min lilla slynggaffel. Himla rolig teknik! Det gick både fort och lätt så snart jag lärt mig hur mycket man måste dra åt varje maska för att det ska bli snyggt. Jag tror att jag ska slyngpåta mig ett par skosnören till mina Martens till vintern, de kan behöva ett par nya.

4 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Snyggt!

Ulricha sa...

Vad fint det blev! Och vilka knalliga färger. Fina pärlor, jag gillar lite transparenta pärlor.

Det är nästan som en kombo av makramé och virkning. Ser spännande ut.

Mimmi sa...

Så fint armbandet blev.

Manduzana stickar sa...

Men åh, vad snyggt det blev!