onsdag 11 mars 2009

Tre inspirerande länkar

Jag satt och slösurfade lite igår och hittade för mig nya länkar som var väldigt trevliga.
Först hittade jag bloggen Frisky Frog som jag har sett på länklistor hos många av er. Det är en jättemysig blogg, och hon som har bloggen hade virkat en underbar liten lövgroda som jag omedelbart förälskade mig i! :) Jag har aldrig sett en lövgroda ute i naturen, men väl på Skånes Djupark och de är supersöta. Själv är jag usel på att virka och skulle vilja lära mig på riktigt. Från Frisky Frog hittade jag två andra trevliga sidor...

Roman Sock - sidan som originalmönstret till lövgrodan kom ifrån. Där finns det fler söta virkade djur, kanske en inspiration till att faktiskt lära sig virka?

Mönster-arkivet - en svensk blogg som samlar gratismönster, och som också länkar till Roman Sock. Här finns mycket matnyttigt både för stickning, virkning, ett och annat sömnadsmönster och broderier.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såna söta små virkade djur, nu blev ju till och med jag sugen på att kunna virka... :)