onsdag 25 mars 2009

Nyvåfflat

Efter en dryg vecka med tekniskt strul och allsköns sorger och bekymmer är Linda tillbaka i cyberspace. :) Det känns bra.

Idag är det våffeldag och det är också bra. Vi har köpt ett nytt elektriskt våffeljärn i tidigare i år, så om en stund blir det nyvåfflade våfflor. I torpet, där vi har en vedeldad Viking-kamin med kokplatta, har vi ett jättefint gammaldags våffeljärn i gjutjärn som man får vända efter halva tiden. :) Mer våfflor till folket, säger jag! Det är gott. Idag blir det jordgubbssylt och vaniljglass till våra.

Det har inte blivit mycket stickat på sista tiden, jag har inte varit i rätt mood. Men nu börjar jag fundera på om det inte vore skoj att sätta racerfart med min holkärmsjumper, den är snubblande nära att bli färdig nu. Sen är ju min stickönskelista lång som ... ja, något väldigt långt, så jag vet nästan inte vad jag vill sticka först av allt jag vill sticka. Mitt fina vinstgarn från tidigare i år ligger och ropar på mig med fina färger från sin korg och undrar vad det ska bli och ett nystan Malabrigo Lace förväntar sig att jag ska förvandla det till en Laminaria.

Just nu längtar jag intensivt till sommaren. Mina tomatplantor har kommit upp och jag säger bara det; det blir många tomater i år! :) Jag får nog lära mig koka ketchup eller nåt! ;) För att pigga upp mig själv avslutar jag därför med en liten bildkavalkad från tidigare års trädgårdsexperiment...









7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för de fina blombilderna! De glädjer! :)
Om det blir en varm o solig sommar (hoppas!) så kanske du kan torka tomaterna? Kram Sofia

Anonym sa...

Hej, vad trevligt att du är tillbaka! Jag längtar också en massa till sommaren nu men snart är det ju iaf april. Jag har bara sått chilifrön än så länge men de har börjat gro nu och några taniga småttingar har kollat upp ur jorden.

Linda sa...

Tack själva för de snälla kommentarerna!
Sofia: jag har aldrig testat att torka tomater, men jag har läst om det. Soltorkade tomater hör ju till bland det godaste tillbehören till grillat... :)
Anna: Så spännande med chilisådd! Vad har du satt för sorter? :)

Anonym sa...

Jag har sått Hot Lemon, Piment d'Espelette och Apache. Tråkigt med modemet..

Anonym sa...

De var coola de där rosa klockorna, ser ut som krokodilskinn!

/Johanna

Linda sa...

Anna: Hot Lemon är goda. Passar bra till fisk och räkor och sånt.

Johanna: De är supersöta, de blir lite rutiga liksom. Kungsängsliljor heter de, klara favoriter!

Linda sa...

Eller Johanna, om du menar de rosa klockorna på nedersta bilden så är det aklejor, men kungsängsliljorna är de mer krokodilaktiga. :)