fredag 6 mars 2009

Sömnlös i Nybro

Det är mitt i natten (klockan är strax 2) och jag kan inte sova. Opal och jag sitter i soffan, eller jag sitter och Opal sover liggandes på rygg med fyra tassar och en svans åt fem olika håll. Katter kan konsten att slappna av! Det brukar jag också kunna, men just ikväll kunde jag inte somna tyvärr. Om fyra timmar ska jag gå upp... :)



Nu längtar jag till vår och sommar. Rosen ovan är en engelsk ros, Alnwick Castle, som har en helt underbar blomning. Jag vill börja gräva mitt trädgårdsland, flytta mitt växthus och leta upp pop-up-boxen för att kunna så tomatfrön. Och så vill jag montera ihop min sprillans nya varmkompost!

3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Jag längtar också till vår och sommar nu!
Vilken vacker ros!

Linda sa...

Ja, det är en riktigt fin ros med stora, stora blommor på veka grenar. Jag hoppas att den överlevt vintern, engelska rosor fryser ofta ner ganska mycket. :)

Emmas dagar sa...

Hoppas Hoppas! :-)