måndag 9 mars 2009

Fler fina frön

Vi tog en liten tur till Bauhaus idag på eftermiddagen och där hade de rea på frön... Frörea för mig är ungefär som att erbjuda droger gratis till en beroende - oemotståndligt! De blev fem påsar samt en bonuspåse som kom med en tidning/frökatalog jag också köpte för en billig penning...



Främre raden, från vänster till höger: chilipeppar 'Jamaican Bell', minipensé 'F1 Blue/Bronze', glanstagetes/lakritstagetes 'Sweet Mace', miniaubergin 'Ophelia', morot 'Purple Dragon' och rädisa (gul!) 'Jaune d'or Ovale'.
Bakre raden: Olas lilla rosa killer-gris! :) Hans favoritleksak just nu: XBOX:en...



Tidningen/frökatalogen kommer från Lord Nelson's fröer och var en ganska trevlig läsning. Bland annat kunde man läsa en artikel om min favoritchilihandel, Örtagårdens Plantskola i Åraslöv (ligger utanför Vinslöv, mellan Kristianstad och Hässleholm). Är ni i trakterna är Örtagården väl värd ett besök! De har alla olika sorters chilipeppar du kan tänka dig, och några till. Dessutom perenner, fröer, krukor, tillbehör, kryddor och allt möjligt... Det finns en webbutik också för den som inte passerar Åraslöv dagligen. (Vi hittade till Åraslöv först på tredje försöket - trots att Ola är barnafödd i trakten, haha!)
Anna - kom ner till oss i vår så kan vi åka och shoppa mumsigt stark chili till K.! :)

Ikväll har jag stickat en bra bit på Molly's sjal, så pass långt att stickorna färgat av sig lite på insidan av händerna. :) Det måste vara kombinationen lanolinrikt ullgarn och metallstickor som gör det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, låter som det är dags att inplanera ett litet besök då! :) Jag har också shoppat lite fröer och det blev mest chilisar faktiskt, blir till att så lite i helgen.

Veronica Tingvall sa...

Åh vad mycket härliga frön. Jag har också några påsar jag måste så men jag känner mig lite oinspirerad eftersom vår nya uteplats (efterflytten i april) kommer ha så lite sol...

Hoppas du får en härlig dag
Kram/Veronica