måndag 2 mars 2009

Sånt som går mig på nerverna

I helgen kom våren till Venestad och vi upptäckte myriader av snödroppar i rabatterna och gräsmattan utanför torpet. De är så söta! Idag snöar det igen, men det är så det är med våren, lite upp och lite ner.

Annars går jag som en gammal tant för tillfället, min ischiasnerv har fastnat i ett isch-så-ont-det-gör-läge, så jag äter alvedon och haltar omkring. Så kan det gå när man staplar för mycket ved. :) Det är det jag alltid sagt, det är bättre att hålla sig till stickning!

I lördags var jag en supersnabb sväng till Helylle och köpte lite mer mörkgrått Karisma till holkärmsjumpern Anna (jag vet att ni inte fått se några bilder på henne på länge, men de kommer, de kommer...) och efter idog Melodifestivalstickning börjar framstycket närma sig slutet. Sen är det dags att montera och sticka kanter. Jag har även stickat lite på Molly's sjal, men jag har inte hunnit med att provsticka några mönster ännu. Veckans mission är att sticka färdigt Annajumpern, men vi får se hur det går. Ikväll har det inte blivit något stickat eftersom vi kom hem så sent och nu är jag och min ischiasnerv färdiga för lite liniment och sängen.

Inga kommentarer: