söndag 23 mars 2008

Påskdagssådd

Som jag sagt tidigare; jag är en snudd på större trädgårdsnörd än en garnnörd. Vanligtvis brukar jag fröså hejdlöst mycket växter varje år, men i år har jag bestämt mig att sansa mig och endast så de frön jag fick från Christel tidigare. Sagt och gjort, idag började det spritta i odlarnerven och därmed fick körsbärstomatfrön ('Chocolate Cherry') och Stor Doroteablomma ('Gelato Bright Red') hoppa ner i pluggboxen.



Åh, så mysigt! Nu längtar jag verkligen tills frön börjar komma upp och bli små fina babyplantor! :) Tomater är bland det mest tacksamma man överhuvudtaget kan så, de gror lätt, växer tacksamt och ger mängder av mumsiga frukter. Är du novis på att odla tomater rekommenderar jag att du köper eller lånar Åke Truedssons böcker, där står allt du behöver veta. Åke har även en Tomatklubb där man kan få fatt på ovanliga tomatsorter.

Igår och idag har jag uppdaterat vänstermenyn här på bloggen lite. Jag har lagt in en lista på färdigstickade saker från 2007 (eller rättare sagt; det som stickats sedan bloggen startade - förhoppningsvis fick jag med det mesta), lagt till ett par bilder och nu ska jag lägga in en liten lista med länkar till trevliga växthemsidor.

Inga kommentarer: