onsdag 26 mars 2008

Bruna bönor om husmodern själv får välja...

Tro´t eller ej, men idag har vi blötlagt och kokat egna bruna bönor! Nu är det ju inte så att jag är helt obekant för bönkok (jag är ju en sån här veggietyp), men att just laga maträtten bruna bönor från scratch känns väldigt husmoderligt och positivt. Det blev ruskigt gott, Ola är en fena på att krydda i allmänhet och på sötsura smaker i synnerhet. Det odlas rätt så mycket bruna bönor här på Öland förresten, de trivs i den kalkrika (dvs väldigt steniga) jorden och i det milda vädret.



Idag har jag även (mot bättre vetande - jag har redan rätt många projekt på gång) beställt garn från YlloTyll; några få små härvor och ett litet mönster på ett litet projekt till en liten person jag känner. Väldigt smått och trevligt med andra ord. :)

Nu ska vi kolla på Judge Dredd innan vi somnar.

Inga kommentarer: