måndag 31 mars 2008

Rapport från Södern

Det är förkylningstider här. Vi var i Kristianstad med omnejd över helgen och familjen Färm-Åkesson smittade oss generöst med sina fina förkylningsbaciller. Ola är mest förkyld och får läskig feberfrossa med jämna mellanrum, men även jag börjar få riktigt ont i halsen och huvudet nu. Men det är sånt man får leva med om man vill träffa de söta små vildbassarna! :)

När vi var nere i de södra delarna av landet tog vi oss även en tur till Danmark och Helsingör. Ola hade inventerat torkskåpet i tvättstugan innan vi åkte och hittat 92 (!) danska ölflaskor, så det var verkligen dax att åka över och panta lite. Vi har dock inte lika många fyllda flaskor med oss hem, bara en back.

Vi passade även på att hälsa på Christel, Henrik och William. William var i högform och passade även på att ta sig ett dopp i diskhon! :) Christel, nu har tomatfröna och Doroteablommorna kommit upp! Alla - jag menar alla - frön grodde, så nu kan jag starta kommersiell tomatodling...

Hur går det med stickandet av påsklovsstickningen Lace Ribbon Scarf då? Jodå, det går framåt. Jag är inte färdig (jag sov på mage natten mellan onsdag och torsdag och det är ödestigert för min nacke - jag har knappt kunnat sticka för att jag haft så ont i den), men det är inte långt kvar nu för garnnystanet börjar onekligen bli väldigt litet. Sjalen har antagit fina sjalproportioner och blir lång och fin.

Inga kommentarer: